Výstavbou a modernizací dálnice D4 v úseku mezi městy Příbram a Písek se Česká republika připojila k řadě dalších států využívajících nekonvenční typ financování dopravní infrastruktury formou PPP (Public Private Partnership). Jde o historicky první projekt tohoto druhu na území České republiky. Celý úsek dálnice sestává z celkem 48 km dlouhé trasy rozdělené na 32 km nové vozovky a 16 km modernizované stávající vozovky.
Za celý projekt včetně výstavby má po dobu 28 let zodpovídat vítězné konsorcium firem VINCI Constructions, VINCI Highways a Meridiam. Od uvedení dálnice do provozu bude stát po tuto dobu splácet dílo formou platby za dostupnost. Po jejím uplynutí a za předpokladu, že bude stavba předána ve stavu, který lze označit jako téměř nový, přejde řešená část komunikace opět pod správu státu. Výhodou je zajištění provozu a údržby ze strany koncesionáře. D4 se tak stává referenčním projektem, jehož úspěšnost bude mít vliv na budoucí stavby v režimu PPP v České republice.
Projekt je zajímavý i z hlediska využití moderních technologií. Během stavby se uplatnila metoda digitálního modelování BIM, 100 % trasy bude pokryto kamerovým systémem, na deseti místech budou meteorologické stanice pro sledování počasí. Plynulost provozu by mělo sledovat 27 analyzátorů dopravního proudu. 28 variabilních dopravních značek a informačních tabulí zajistí řidičům lepší přehled o situaci během jejich cest. Na dvou odpočívkách v daném úseku budou instalovány rychlonabíjecí stanice pro elektromobily.
Společnost JUTA a.s. se v předmětném úseku Milín – Lety podílela na pilotním PPP projektu dodávkou netkané geotextilie geoNETEX® A PP vyrobené metodou vpichování z polypropylenových vláken s plošnou hmotností 300 g/m2 v množství téměř 330 000 m2. Výrobek byl použit ve shodě s požadovanou vyšší podmínkou předpisu TP 97 pro separaci hrubozrnného násypu od zhutněného podloží komunikace. Z portfolia společnosti byly rovněž dodány geomembrány do přechodových oblastí mostů a také netkané geotextilie pro ochranu konstrukcí.