Výstavba nové dálnice mezi městy Os a Bergen se zařadila mezi největší projekty silničního stavitelství v Norsku. Stavba v hodnotě přibližně 4 miliard norských korun, o celkové délce téměř 18 kilometrů bude po svém dokončení součástí mezinárodní silnice E39. Ta vede z dánského Aalborgu po západním pobřeží Norska směrem k Trondheimu.
Vzhledem k technické náročnosti byl projekt rozdělen na dvě části. Úsek Svegatjørn-Rådal s raženými tunely Skogafjell a Lyshorn vysoutěžila norská stavební společnost Veidekke Entreprenør AS. Oba tunely (1,5 km, respektive 9,2 km) tvoří vždy dva tubusy, v každém z tubusů byly pro motoristy navrženy dva jízdní pruhy.
Z hlediska provádění jsou tunely raženy tzv. norskou tunelovací metodou. Primární ostění je po odstřelu zajištěno stříkaným betonem, místa s nepříznivými geologickými podmínkami jsou vyztužena žebry a/nebo podchycena radiálními kotvami. Ochrana před vodou je v tunelech řešena formou tzv. zavěšené hydroizolace, umístěné v jisté vzdálenosti od zabezpečeného výrubu. Fólie tloušťky 1,2 mm má na lícové straně bílou signální vrstvu. Definitivní ostění je navrženo z betonových prefabrikátů a stříkaného betonu. Prefabrikáty jsou použity po stranách tubusů, stříkaný beton tvoří horní klenbu ostění. Za stěnovými prefabrikáty byla použita fólie s hladkým povrchem, v oblasti horní klenby s povrchem texturovaným pro lepší přilnavost stříkaného betonu.
Hydroizolační fólii s texturovaným povrchem JUNIFOL NT 1,2 pro tento projekt vyrobila a dodala JUTA. Před instalací byl výrobek úspěšně testován v nezávislé externí laboratoři dle příslušného norského předpisu.